söndag 11 juli 2010

Hej! Detta är min blogg, kommentera eller gör det inte

Nu tänkte jag skriva ett inlägg, ett långt sådant. Tror jag. Jag tänkte mig att jag skulle skriva saker jag har i huvudet för stunden och se hur länge det pågår. Vissa skulle nog redan här påpeka, fyndigt, att jag skulle vara klar, men de kan ta sig på ställen man tar sig (Oscar Wilde).

Jag hade två tankar som jag tänkte göra någon snygg övergång emellan, om det nu går får vi se, men ämnena är i alla fall mina tjejproblem och vuvuzelor. Den ni!

Mina tjejproblem är inte så mycket mer än att jag failar lite. Jag har förvisso inte failat egentligen den här gången, utan bara haft otur. I ena fallet åtminstone. I det andra fallet kanske det till och med går bra, vad vet jag. Men jag ska nog faila, för om jag har det som mål så är det jävligt win att faila en fail. (Oscar Wilde).

Nu är övergången här. Den är på semester.

Jag undrar lite vad konsekvenserna av vuvuzelan blir vid nästa större mästerskap inom någon sport. Kommer andra kulturer ta med sina instrument till matcher? Ska vi plågas av fanatiskt alpiskt joddlande? De skrikiga tonerna från skottska säckpipor? Eller kommer kineser boka två säten per person för att ha med sig sin gonggong? Jag tror det kan bli win. Jag ser gärna också att ett mästerskap där nationaliteter tävlar, borde ställa krav på användandet av folkdräkter. Sen att skottar blottar och hugger folk med knivar när de är i närkamper, det är väl bara tur för de? Vm i curling i skottland är in for the win tror jag!

Nu har jag inga mera tankar som jag behövde ventilera, Tyskland vann rättvist och chipsen jag köpte för 10kr burken är snart slut. Jag kanske skriver en novell i nästa inlägg. En porrkomedi kanske, den genren är ganska liten tror jag (that's what she said to Oscar Wilde).

Inga kommentarer: